JOOGA

JOOGA

YamaMama tarjoaa jooga yksityistunteja ja yritystunteja.
Yksityistunti sopii yhdelle, kahdelle tai pienelle ryhmälle, vasta aloitteleville joogeille tai aiemmin jooganneille.
Voimme räätälöidä sinulle tai yrityksellesi sopivan tunnin/teeman tai käyttää alla olevia konseptejä.

Yksityistunti

  • tutustu joogaan
  • kehitä omaa joogaharjoitusta
  • tarkista omat jooga-asanat

Yritystunti

  • voidaan järjestää yrityksen tai koulun tiloissa
  • pyydä tarjous ryhmällesi

 

YOGAFUNC
Have fun. Get fit. Never quit!

YOGAFUNC on hauska ja tehokas Ashtanga Vinyasa Yogaan (asana, hengitys, vinyasa) perustuva fitnesstunti joka tehdään musiikkiin. Konseptin on luonut Funcy Familyn perustaja Jocke Salokorpi.
YOGAFUNC tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, varsinkin keskivartalon ja ylävartalon voimaosioissa. Tämä ei ole perinteinen joogatunti emmekä YOGAFUNCISSA perehdy joogan filosofiaan. Jooga-asanoiden ja liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on ilo. Tule ja koe uudenlainen treenielämys!

KASVOJOOGA
Kasvoille levollista, rentoa perusasentoa.

Kasvojooga on varsin uusi konsepti, vaikka juuret ulottuvat muinaiseen Egyptiin ja Kiinaan, ja siinä vuoroin vahvistetaan ja rentoutetaan kasvojen lihaksia. Kasvojooga stimuloi verenkiertoa ja lymfaattista nestekiertoa. Liikkeet vilkastavat kollageenin ja elastaanin tuotantoa. Täten kasvojooga kohottaa kasvoja, oikaisee juonteita ja muuttaa ilmeen positiivisemmaksi – ilman pistoksia tai kallista kosmetiikkaa. Harjoituksiin tuodaan joogisuutta hengitysharjoituksilla, hathajoogan asanoilla, lempeällä ja hyväksyvällä ilmapiirillä sekä loppurentoutuksella. Mukaan ei tarvi kuin puhtaat kasvot, puhtaat kädet ja peilin.

HATHAJOOGA
Kehon ja mielen puhdistautuminen.

Hathajooga on kehon ja mielen puhdistamismenetelmä. Juuret ovat perinteisessä intialaisessa joogassa ja Patanjalin joogasutrissa. Monen joogamuodon alkuperä on nimenomaan hathajoogasta. Tuntirakenne perustuu pranayamasta, seisoma- sekä istuma-asanoista sekä loppurentoutuksesta. Usein harjoituksessa voi hyvinkin konkreettisesti huomata, kuinka kehosta ja mielestä vapautuu voimakasta energiaa!

YINJOOGA
Lempeästi – kohti itseäsi ja muita.

Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä, pehmeällä venytyksellä, rauhallisuuteen ja tietoiseen läsnäoloon perustuen. Jokaisessa asennossa ollaan vähintään 3–5 minuuttia, mikä antaa aikaa myös mielen rauhoittamiselle. Yinissä halutaan päästä venyttämään sidekudosta lihasten sijaan ja se onnistuu silloin, kun venytykseen ei mennä liian syvälle ja siinä pysytään pidemmän aikaa. Tunneilla keskitytään paljon lantion ja alaselän venytyksiin, koska näillä alueilla on erityisen paljon sidekudosta ja sinne varastoituu joogafilosofian mukaan helposti fyysisiä ja henkisiä jännitteitä.

SKUMPPAJOOGA
Joogaa pilke silmäkulmassa.

Skumppajoogassa kuohuviinilasi seuraa joogaajaa läpi tunnin. Koko tunti alkaa kuplameditaatiolla, jolla pyritään rentouttamaan keho. Harjoituksessa käydään läpi joogasta tuttuja hatha joogan liikkeitä, lasia mukana liikuttaen ja tietenkin läikyttämättä …
Loistava teema esimerkiksi tyhy-päivälle, polttareille, kesäjuhliin, syntymäpäiville tai pikkujouluihin.
Cin, cin!